Ir al contenido principal

The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society

Warm-up activities


Have a look at this trailer and think about the following questions:

  1. What kind of film is it?
  2. Where was the film set in your opinion?
  3. Is it based on a book?
  4. Which historical period is it dated from?
  5. Can you imagine the plot?





After watching the trailer, answer these questions

Would you like to go and see the film?

Would you like to read the book if you haven't done so yet?


Finding out more about Guernsey Island


Let's start knowing the place where this film was set, a little bit better. Follow these steps:

1. Watch the video below:



2. Write four new things you have learned about Gernsey.

3. Think about these questions:

Do you know any other places that remind you of Gernsey? 

Why do you think they are similar? 

Can you think of locations near you where films have been set? Why were the locations chosen by the film crew?

4. Now, plan a paragraph about a location nearby where a film has been set. Explain the features of the location, what film was set there, when it was made, who played in it, the reasons for the choice of location, and so forth. Talk about the location too and if you'd recommend it to visitors and to other film directors. Back up your answers.

5. Finally, when your draft is ready, record a video clip with your outcome. Share it using #leerenlaeoideluarca on Twitter or Facebook; you can let us know and we'll publish it on the school's Facebook page.


Connecting History and Movies

1. Read this article about The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society and its link with a well-known historical period.

2. Pay special attention to the layout of paragraphs, the use of passive tenses, the ideas that the text conveys and look up any words and phrases that you might not understand.

3. Use the sample article you have just read in order to write your own film review. Include, at least:

The plot.

The name of the film and the crew: director, producer, staff, awards, if any, and so forth.

Location, historical period dated (if any), when it was set, local customs and traditions depicted, etc.

Your personal opinion about it. Would you recommend the film? Why?/Why not?

Retrieved from The Telegraph

Now that you are done with these learning missions, are you looking forward to reading the book?


If so, here you are: Get the eBook!

To be continued. Stay tuned!

Comentarios

Entradas populares de este blog

Jornada del Libro en EOI Luarca

El próximo martes 12 de abril , concluiremos nuestro proyecto de animación a la lectura 2011 con la celebración de la Jornada del Libro , en la que tendremos diferentes actividades en la EOI a lo largo de toda la tarde. Si quieres leer la distribución horaria, pulsa aquí . Nuestro blog Leer en la EOI de Luarca continuará activo para que puedas seguir colaborando con tus aportaciones.

Hergé el padre de Tintin

Han pasado varios días sin daros noticias mías !!! Sigo siendo Tintin...hoy os voy a hablar de mi PADRE... un hombre entrañable lleno de experiencias... Cuando veáis a vuestros propios padres , miradles desde la altura de vuestra propia vida , miradles con ese cariño que significa darse sin pedir nada a cambio, miradles y observad como aceptan o eliminan los malos momentos...pero sobre todo analizadlos cuando pasan por esos  malos rollos, vereis en ellos esa capacidad que solo da la experiencia para enfocarlos...aprended de ellos !!! Mi padre se llamaba:  HERGÉ ......mejor dicho.......................................................................           Georges Prosper Remi nació en 1907, hijo de Alexis Remi (empleado de una casa de confección para niños) y Elizabeth Dufour, ama de casa. Georges tuvo un único hermano menor, Paul, con el que nunca tuvo mucho contacto. Entre 1914 y 1918 realizó sus estudios primarios en la escuela municipal de Ixelles, al tiempo que t

17 de Mayo, Día de Internet: ¿lo celebramos?

El próximo 17 de Mayo celebramos el Día Mundial de Internet , ¿qué vas a hacer para conmemorar este día tan especial, necesitas alguna idea? Aquí van unas cuantas: Invita a todas las personas de tu entorno a celebrar el #diadeinternet el próximo 17 de mayo utilizando, este día, este  hashtag en sus tweets y en tus redes sociales. Entérate de los eventos programados para ese día y únete. Escribe en el muro de los Derechos 2011. Visita la web oficial del Día de Internet. Échale un vistazo a un resumen de actividades y eventos. ¡No te olvides de contarnos cómo has celebrado del Día Mundial de Internet!